Субота, 26.05.2018, 01:30
Кам'янець - Подільська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Чат =)
200

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

Інструктивно-методичний лист від 14.02.2015 №1/9-71 щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів 
 
Відповідно до статті 18 Закону України "Про загальну середню освіту" зарахування дітей до першого класу початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів державної та комунальної форми власності (у тому числі ліцеїв, гімназій, колегіумів, коледжів, що містять у своїй структурі школу І ступеня) здійснюється на безконкурсній основі. Відтак, проведення тестувань, вступних випробувань, співбесід, інших заходів, що мають на меті встановлення відповідності рівня підготовки дитини до школи, не допускається. 

Відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 № 389 та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України від 4 липня 2003 р. за № 547/7868, на конкурсній основі (співбесіда) організовується прийом до першого класу виключно у спеціалізованих школах (школах-інтернатах). 

Під час проведення співбесіди у спеціалізованих школах (школах – інтернатах) забороняється перевірка знань з математики, вмінь з читання і письма та іноземної мови. Співбесіда може мати на меті винятково пересвідчення достатності рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення дисциплін відповідно до спеціалізації закладу, наприклад, фонематичний слух. 

Результати співбесіди оголошуються не пізніше 5 днів після її проведення. Діти зараховуються до навчального закладу за наказом директора до початку навчального року. 

Прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів (у тому числі ліцею, гімназії, колегіуму, колежу, що містить у своїй структурі школу І ступеня), які працюють, (планується організація навчання) за науково-педагогічними проектами, також відбувається на безконкурсній основі. Можливість успішно навчатись за обраною програмою має забезпечуватись не селекцією дітей, а створенням відповідних навчально-виховних умов для всіх дітей, які є учнями даного навчального закладу. 

Дітям, які вступають до першого класу школи І-ІІІ ступеня, що обслуговує мікрорайон, де мешкає дитина, не може бути відмовлено у зарахуванні. У випадках, коли кількість заяв щодо вступу дитини до першого класу загальноосвітнього навчального закладу не за місцем проживання перевищує кількість вільних місць, перевага надається тим, чия заява була зареєстрована раніше.  Інформація про закріплення (чи відсутність закріплення) за певним загальноосвітнім навчальним закладом мікрорайону (певної території обслуговування) обов’язково має розміщуватись на сайтах школи та інформаційному стенді для батьків майбутніх першокласників. 

Для прийому до першого класу батьки або особи, які їх замінюють, надають такі документи: 

- заява на ім’я директора школи; 
- копія свідоцтва про народження дитини; 
- медична картка встановленого зразка. 
Інших документів для зарахування дитини до 1 класу не передбачено. Також не можуть вимагатися відомості про місце роботи, посади батьків або осіб, що їх замінюють та інша інформація, не передбачена чинним законодавством. 

Згідно зі статтею 12 Закону України "Про охорону дитинства" батьки несуть відповідальність за стан здоров'я дитини, її фізичний розвиток. 

Відповідно до статтей 12, 15 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" медичні працівники, які проводять профілактичні щеплення, зобов'язані надавати об'єктивну інформацію особам, яким проводять щеплення, або їх законним представникам про ефективність профілактичних щеплень і можливі післявакцинальні ускладнення. Особам, що не досягли п'ятнадцятирічного віку, профілактичні щеплення проводяться за згодою їх об'єктивно інформованих батьків або інших законних представників, які мають право відмовитися від щеплень за відсутності повної об'єктивної інформації про вплив щеплень на стан здоров'я і подальші наслідки. Якщо особа та (або) її законні представники відмовляються від обов'язкових профілактичних щеплень, лікар має право взяти у них відповідне письмове підтвердження, а в разі відмови дати таке підтвердження - засвідчити це актом у присутності свідків. 

Питання про відвідування навчального закладу дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується лікарсько-консультативною комісією (наказ Міністерства охорони здоров'я України від 29.11.2002 № 434 та затвердженого цим наказом примірного "Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу"). 
                                                                                                                          Директор департаменту Ю. Г. Кононенко 

Джерело: 
http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/45970/
 
Готуємо дитину до школи або що потрібно першокласнику
 
Готовим ребенка в школу или что нужно первоклассникуКоли дитина в перший раз йде в школу не складно уявити хвилювання батьків. І, звичайно ж, головне завдання для них, нічого не забути купити. Добре, якщо ви отримали список того, що знадобиться. Але що робити, якщо особисто у вас його не виявилося?!
Отже, якщо ви пропустили збори, на якому був зачитаний список канцелярії, яку необхідно придбати до першого вересня, то зазвичай в цей список входять такі речі
 
 
Шкільна канцелярія:
Зошит в клітинку 12 аркушів - 10 шт.                             Зошит у косу лінію 12 аркушів - 10 шт.
Обкладинки для зошитів - 10 шт.                                   Обкладинки для книг - 1 уп.
Ручки кулькові різнокольорові - 1 уп.                           Олівці прості - 2 шт.
Олівці кольорові - 1 уп.                                                    Пенал - 1шт.
Папка для зошитів - 1 шт.                                                 Альбом для малювання - 1 шт.
Цифрове віяло - 1 шт.                                                       Рахункові палички - 1 уп.
Дрібна канцелярія: ластик, точилка, лінійка
Для уроків праці:
Папка для праці формату А4 - 1 шт.                               Ножиці - 1 шт.
Клей-олівець - 1 шт.                                                           Кольоровий картон - 1 уп.
Кольоровий папір - 1 уп.
Для уроків малювання і образотворчого мистецтва:
Акварельні фарби - 12 кольорів                                      Пензлик - 1 шт.
Стакан-непроливайка - 1 шт.                                             Палітра - 1 шт.
Пластилін - 12 кольорів                                                     Дощечка для пластиліну - 1 шт.
Ножики для пластиліну - 1 уп.
Для облаштування робочого місця школяра:
Шаблон розкладу уроків - 1 шт.      Підставка для книг - 1 шт.       Підставка для ручок - 1 шт.
Додатково:
Шкільна форма                                  Спортивний костюм                Рюкзак
Сумка для взуття                               Фартух для мистецтва
Ємність для дитячих сніданків       Пластикова папка-портфель формату А4
 
Ось в принципі і все. Однак, як правило, турботливі батьки обов'язково купують щось зайве. Тому, коли будете поспішати перестаратися, згадайте про те, що ручки з п'ятьма стержнями, музичні пенали, папки з «секретними кодами» та інші канцелярські «навороти» першокласнику не потрібні!
 
Налаштовуйте малюка на школу позитивно: «У школі буде цікаво, радісно, ти дізнаєшся багато нового і корисного». Бажаємо Вам, щоб початок навчання малюка в школі став приємною подією в житті всієї родини.
 
Формування психологічної готовності до навчання в школі
 
Мета: визначення рівня готовності дітей до шкільного навчання, виявлення розвитку інтелектуальної, мотиваційної, емоційно-вольової та соціальної готовності, забезпечення планового входження дітей у систематичне навчання.
Вступ дитини до школи супроводжується низкою специфічних проблем, що потребують особливої уваги. Складність цього періоду зумовлена, насамперед, сукупністю психічних і психофізіологічних змін, які відбуваються у внутрішньому світі дітей 6-7 років. Дитина вперше стає суб’єктом соціально-нормованої діяльності, робить крок до справжньої і бажаної дорослості. Сучасні умови навчання в початковій школі висувають високі вимоги до інтелектуального та емоційно-вольового розвитку дитини, потребують швидкого пристосування до незвичного темпу навчальної діяльності, нового ритму шкільного життя. Усе це викликає напруження психіки дитини і може призвести до перевтоми, підвищення рівня тривожності, труднощів у соціально-психологічній адаптації.  
   Готовність до шкільного навчання – багатокомпонентне утворення, що включає: морфогенетичну готовність (стан здоров’я, фізіологічна зрілість; рівень фізичного розвитку, сформованості дрібної моторики); психологічну готовність (інтелектуальна, емоційно-вольова, мотиваційна); соціальну готовність (соціальна компетентність, комунікатив
ПРОГРАМА БАТЬКІВСЬКОЇ ПІДТРИМКИ ДИТИНИ
1. Спирайтеся на сильні сторони дитини.
2. Уникайте концентрації уваги на невдачах.
3. Показуйте, що ви задоволені дитиною.
4. Навчіть дитину дрібнити великі завдання на маленькі, тобто такі, з якими вона можеупоратися.
5. Спілкуючись з дитиною, активно використовуйте гумор.
6. Знайте про всі спроби, до яких удавалася дитина, щоб виконати завдання.
7. Дозволяйте їй самі (там, де це можливо) вирішувати проблеми.
8. Уникайте дисциплінарних заходів.
9. Враховуйте індивідуальність дитини.
10. Виявляйте емпатію і віру в дитину.
11. Демонструйте оптимізм.
Здоров'я дітей — в руках дорослих, які їх оточують. Частіше покладайтеся на свою любов до дітей і інтуїцію. Не вирішуйте власні проблеми ціною психічного здоров'я дітей!
Шановні батьки!
Картинки по запросу сім'я картинки
  З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.Не підганяйте, розраховувати час - це ваш обов'язок, якщо цю проблему не вирішили ви − провини дитини в цьому немає. 
Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка. Давайте дитині у школу бутерброд, фрукти. Вона в школі працює, витрачає багато сил і енергії.
Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав вчитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов'язків і стане більш зібраною.
Після закінчення занять, дайте дитині відпочити. Обід − зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.

- Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

- Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.

- Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань, необхідно 1,5 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань - з 15 до 17 години. Пам'ятайте, що "забагато телевізору та комп`ютеру" - ворог № 1 успішного навчання. Не потрібно вмикати їх раніше, ніж усі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, то їй буде важко зосередитись. Бажано дозволяти дивитися тільки дитячі передачі.

На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал, попросіть її прочитати вголос. У І і II чверті краще це робити щовечора, а в II півріччі контроль можна зменшити до 2-3 разів на тиждень.

 Перевіряти - не значить „робити замість": ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов'язково перевірте, щоб те, що потрібно було вивчити напам'ять, було вивчено добре: точність виконання завдань − важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього їй треба запропонувати виконати кілька вправ.

- Не треба навантажувати дитину позашкільною діяльністю з самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку впевніться, що у дитини вистачить сил і часу. Початок навчального року − період стресу, і перевантаження можуть тільки нашкодити.

- Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

- У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Усі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з вчителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

- Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий загальний стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.

- З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дитиною, щоб вона лягала спати в один і той же час. Сон для школярів має першочергове значення. У І чверті дитина повинна спати не менше 10-11 годин, потім можна скоротити до 9-10 годин.

- Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. І не треба думати, що школяр уже достатньо дорослий для того, щоб йому розповідали казки. Використайте спосіб, перевірений століттями: тихо поговоріть з дитиною перед сном, попросіть її що-небудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини - одна з не багатьох можливостей для справжнього спілкування.

- Знайте, що навіть великі діти (7-8 років) люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь цього робити. Це їх заспокоює, знімає денну напругу, допомагає спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй мають батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи її.

- Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.

- Ні в якому разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності. Гарні довірливі стосунки і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на Вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх з початку нового навчального дня.

 

- Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете та підтримаєте.

Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: „Дивись, поводь себе гарно!", „Щоб не було поганих оцінок" та таке інше. У дитини попереду - важка праця.

·  Забудьте фразу „Що ти сьогодні отримав?!", а краще запитайте: „Про що нове ти сьогодні дізнався?". Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй можливість розслабитись (згадайте, як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

                       

 

 

 

 

 

  

  

 

 

 

 

Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Погода Кам-Под...
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018Зробити безкоштовний сайт з uCoz