Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів
Зубрити – не вихід. Як у школах вчитимуть критичному й креативному мисленню http://life.pravda.com.ua/technology/2016/07/5/214729/
Корисно - матеріали газета "Майбуття":
Липень-серпень, 2016, № 13-16 (Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2016/2017 н.р.)
Червень, 2016, №12 (У цьому номері ідеться про особливості викладання предметів природничо-математичного циклу і трудового навчання (технології) у 8 класах у 2016/2017 н.р. за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти).
Корисно - матеріали журналу "Практика управління закладом освіти"
Нормативно-правові документи щодо організованого початку нового 2015/2016 навчального року
- Лист МОН України від 22.05.2015 № 1/9-253 ''Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів''
- Лист МОН України від 20.05.2015 № 1/9-249 ''Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році
-Mетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
-Наказ МОН України від 08.04.2015 № 412 ''Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу в 1-4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів''
-Лист Міністерства освіти і науки України вiд 14.02.2015 №1/9-71 ''Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу''
Вимоги щодо оформлення портфоліо педагогічного працівника
Портфоліо – це спосіб фіксування, накопичення та оцінки особистих досягнень педагога в певний період його професійної діяльності. Портфоліо дозволяє враховувати результати, яких досяг педагог в різних видах діяльності (навчальній, творчій, соціальній, комунікативній та ін.) і є важливим елементом практико-орієнтованого підходу до освіти.
Матеріал портфоліо збирається не один рік, а впродовж всього періоду професійної діяльності педагога. Портфоліо є формою аутентичного оцінювання професійних результатів за продуктом, створеним педагогом в процесі навчальної, творчої, соціальної та інших видів діяльності
Портфоліо допомагає вирішувати наступні важливі педагогічні завдання:
· мотивація педагога до самовдосконалення;
· розвиток навичок рефлексивної й оціночної діяльності педагога;
· визначення мети, планування та організація особистісної професійної діяльності.
Вимоги до оформлення портфоліо
1. Системність самомоніторингу.
2. Достовірність.
3. Об’єктивність.
4. Націленість автора на самовдосконалення.
5. Структуризація матеріалів, логічність та лаконічність.
6. Охайність та естетичність оформлення.
7. Цілісність, тематична завершеність наданих матеріалів.
8. Наочність результатів роботи.
9. Технологічність.
Портфоліо репрезентує собою базову збірку матеріалів, яка складається з: детального опису професійного росту, офіційної документації щодо професійних досягнень педагога, детального опису набутих професійних навичок та вмінь.
Зміст портфоліо
1. Титульна сторінка.
2. Офіційні документи.
3. Результати педагогічної діяльності.
4. Науково-методична діяльність.
5. Методична скарбничка.
І. Титульна сторінка
1. Прізвище, ім’я, по батькові, рік народження, фото педагога;
2. Освіта (що і коли закінчив, отримана спеціальність та кваліфікація за дипломом);
3. Загальний педагогічний стаж;
4. Педагогічний стаж роботи в даному навчальному закладі.
ІІ. Офіційні документи
Розділ містить матеріали, які відображують досягнення педагогічного працівника в різних галузях:
· підвищення кваліфікації (назва структури, де прослухані курси, рік, місяць, проблематика курсів);
· копії документів, підтверджуючих наявність наукових та почесних звань та ступенів;
· найбільш вагомі урядові нагороди, грамоти, листи подяки;
· дипломи різних конкурсів;
· сертифікати за результатами участі у проектах професійного розвитку;
· інші документи на розсуд атестуємого.
Цей розділ дозволяє здійснити оцінку процесу індивідуального розвитку педагога. Тут розміщують всі наявні в педагога сертифіковані індивідуальні досягнення в різних галузях діяльності.
ІІІ. Результати педагогічної діяльності
Розділ містить:
· матеріали про результати засвоєння дітьми державних програм та сформованості в них ключових компетентностей;
· порівняльний аналіз діяльності педагогічного працівника за 5 років на основі перевірок, участі вихованців в конкурсах.
Матеріали даного розділу повинні давати уявлення про динаміку результатів педагогічної діяльності атестуємого педагога за певний період.
ІV. Науково-методична діяльність
Розділ містить методичні матеріали, які засвідчують рівень професіоналізму педагога:
· обґрунтування вибору педагогом, що атестується, проблеми самоосвіти; (с)
· обґрунтування вибору педагогом, що атестується, використаних освітніх технологій; (І)
· обґрунтування використання педагогом, що атестується, в своїй практиці тих чи інших засобів педагогічної діагностики для оцінки навчальних результатів; (ІІ)
· використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі (ІІ), технологій навчання дітей з вадами розвитку та ін.; (І)
· робота в методичному об’єднанні, співробітництво з науково-методичним центром, ХОІППО, ВНЗ та іншими освітніми закладами; (ІІ)
· участь у конкурсах професійної майстерності; (І)
· організація та проведення семінарів, «круглих столів», майстер-класів та ін.(В);
· проведення експериментальної роботи (В);
· розробка авторських програм (В);
· підготовка творчого звіту, реферату, докладу, статті (ІІ);
· інші документи.
V. Методична скарбничка
Розділ містить матеріали:
· розробки занять та виховних заходів (з дітьми, батьками вихованців) відповідно до теми самоосвіти педагога;
· фотозвіти проведених заходів;
· авторські дидактичні матеріали до занять;
· інше.